Robotik Kodlama ve Matematik Oyunlarının Öğrencilerin Matematik Algısına Etkisi: Nitel Bir Değerlendirme


Abstract views: 33 / PDF downloads: 17

Authors

  • Abdullatif Kaban Atatürk Üniversitesi

Keywords:

Robotik Kodlama, 3 Boyutlu Matematik Oyunları, Matematik Kaygısı, Nitel Araştırma, Eğitimde Teknoloji Kullanımı

Abstract

Araştırmanın temel amacı, robotik kodlama ve matematik oyunlarının ilkokul öğrencilerinin matematik algısı üzerindeki etkilerini ve bu etkinliklerin eğitim süreçlerine nasıl entegre edilebileceğini incelemektir. Bu bağlamda, araştırma nitel yöntemler kullanılarak yürütülmüş ve robotik kodlama eğitimi ve matematik oyunları etkinlikleri olmak üzere iki ana aşamadan oluşmuştur. Çalışma, bir ilkokulun 4. sınıfında öğrenim gören 27 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların demografik dağılımı incelendiğinde, 14 kız ve 13 erkek öğrenciyle dengeli bir cinsiyet dağılımının sağlandığı görülmektedir. Veriler, öğrenci görüşlerini toplamak amacıyla kullanılan açık uçlu sorulara verilen yanıtların içerik analizi yöntemiyle incelenmesi sonucu elde edilmiştir. Araştırma bulguları, öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarının genellikle olumlu olduğunu ortaya koymaktadır. Öğrencilerin çoğunluğu matematik dersine karşı kaygı duymadıklarını belirtmiş, bu da matematik eğitimi bağlamında önemli bir olumlu gelişme olarak değerlendirilmektedir. Bununla birlikte, öğrenciler matematik konularını algılama düzeylerinde çeşitlilik göstermiş; bazı konuları kolay bulurken bazılarını zorlayıcı olarak nitelendirmiştir. Robotik kodlama ve 3 boyutlu nesnelerle oynanan matematik oyunları, öğrencilerin öğrenme süreçlerine katkıda bulunmuş, derslere olan ilgilerini ve motivasyonlarını artırmıştır. Katılımcılar, bu etkinliklerin soyut matematik kavramlarını somutlaştırarak öğrenmeyi kolaylaştırdığını ifade etmişlerdir. Bu bulgular, eğitimde teknolojik araçların ve oyun tabanlı öğrenme yaklaşımlarının entegre edilmesinin, öğrencilerin derslere karşı olumlu tutum geliştirmelerine katkı sağlayabileceğini göstermektedir. Gelecekteki araştırmalar, farklı yaş gruplarındaki öğrencilerle benzer uygulamalar yaparak bulguların genellenebilirliğini inceleyebilir ve uzun vadeli etkileri değerlendirebilir.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Abdullatif Kaban, Atatürk Üniversitesi

Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri / Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Türkiye

References

T. Kutluca, F. N. Alpay, ve S. Kutluca, “8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeylerine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Derg., c. 25, sy 25, ss. 202-214, Ağu. 2015, doi: 10.14582/DUZGEF.634.

E. Ergül ve Z. B. Erşen, “İlkokul Matematik Eğitimi Oyunlaştırılmalı mı Oyunlaştırılmamalı mı? (Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri)”, Türk Eğitim Bilim. Derg., c. 21, sy 1, Art. sy 1, Nis. 2023, doi: 10.37217/tebd.1173722.

B. Soypak ve M. Eskici, “Lise-Ortaokul Matematik , Fen Derslerinde Robotik Kodlama Uygulamalarına Yönelik Araştırmaların İncelenmesi : Bir İçerik Analizi Çalışması”, c. 6, sy 3, ss. 214-229, 2023.

J. W. Creswell, “Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları araştırma deseni”, Çeviri Ed Selçuk Beşir Demir Ank. Eğiten Kitap Yayın., 2013.

D. Peker ve Ş. Mi̇rasyedi̇oğlu, “Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki”, Pamukkale Univ. J. Educ., c. 14, sy 14, ss. 157-166, Şub. 2003.

Downloads

Published

2024-11-27

How to Cite

Kaban, A. (2024). Robotik Kodlama ve Matematik Oyunlarının Öğrencilerin Matematik Algısına Etkisi: Nitel Bir Değerlendirme . International Journal of Advanced Natural Sciences and Engineering Researches, 8(10), 275–281. Retrieved from https://as-proceeding.com/index.php/ijanser/article/view/2240

Issue

Section

Articles